dimarts, 22 de juliol del 2014

El petrerí Alejandro de Lamo elegit membre de la Coordinadora de JovesPV-Compromís

- versió valencià -
Una delegació de Petrer ha participat este cap de setmana en el X Congrés del BLOC JOVE celebrat a Tavernes de la Valldigna on s’ha decidit que l'organització juvenil del BLOC passa a denominar-se “Joves del País Valencià-Compromís”. 120 persones han participat en este procés congressual on el petrerí Alejandro de Lamo ha sigut elegit membre de la Coordinadora de l'entitat.
De Lamo, estudiant de Traducció i Interpretació a la Universitat d'Alacant, formava part de la candidatura “Reiniciem” que va obtenir un 81,4% dels vots i estava liderada pel nou secretari general Quique Castelló, pilotari i estudiant de Publicitat i Relacions Públiques a la Universitat Jaume I. La il·licitana Marian Campello i l'alcoià Raül Seguí també formaran part de la Coordinadora Nacional de JovesPV-Compromís.
El Congrés ha introduït importants canvis organitzatius ─a banda del canvi de denominació─ com ara l'obertura de l'organització a la participació ciutadana, l'elecció de càrrecs per llistes obertes i la possibilitat que joves no afiliats al BLOC en puguen ser membres de ple dret. Una altra novetat és la creació d'una Comissió de Transparència i Garanties, de la qual formarà part el també petrerí David Navarro.
El secretari general de Joves del País Valencià-Compromís s'ha marcat com a objectiu d’esta nova etapa «reiniciar l’organització a tots els nivells per a poder treballar per i per a la joventut des del valencianisme, l’esquerra, l’ecologisme i la radicalitat democràtica». Així mateix, també ha valorat que del Congrés de Tavernes de la Valldigna els i les joves del BLOC-Compromís ixen “amb molta cohesió i unitat”: la Coordinadora ha rebut un suport superior al 80% i les ponències més del 90% de vots a favor.
A l’acte de cloenda del X Congrés van estar presents el síndic de Compromís, Enric Morera, el diputat de Compromís al Congrés dels Diputats, Joan Baldoví, i l’eurodiputat de la coalició, Jordi Sebastià.

- versión castellano -
El petrerí Alejandro de Lamo elegido miembro de la Coordinadora de JovesPV-Compromís
Una delegación de Petrer ha participado este fin de semana en el X Congreso del BLOC JOVE celebrado en Tavernes de la Valldigna donde se ha decidido que la organización juvenil del BLOC pasa denominarse “Joves del País Valencià-Compromís”. 120 personas han participado en este proceso congresual donde el petrerí Alejandro de Lamo ha sido elegido miembro de la Coordinadora de la entidad.
De Lamo, estudiante de Traducción e Interpretación en la Universidad de Alicante, formaba parte de la candidatura “Reiniciem” que obtuvo un 81,4% de los votos y estaba liderada por el nuevo secretario general Quique Castelló, pilotari y estudiante de Publicidad y Relaciones Públicas en la Universitat Jaume I. La ilicitana Marian Campello y el alcoyano Raül Seguí también formarán parte de la Coordinadora Nacional de JovesPV-Compromís.
El Congreso ha introducido importantes cambios organizativos ─además del cambio de denominación─ como, por ejemplo, la apertura de la organización a la participación ciudadana, la elección de cargos por listas abiertas y la posibilidad de que jóvenes no afiliados al BLOC puedan ser miembros de pleno derecho. Otra novedad es la creación de una Comisión de Transparencia y Garantías, de la que formará parte el también petrerí David Navarro.
El secretario general de Joves del País Valencià-Compromís se ha marcado como objetivo de esta nueva etapa «reiniciar la organización a todos los niveles para poder trabajar por y para la juventud desde el valencianismo, la izquierda, el ecologismo y la radicalidad democrática». Asimismo, también ha valorado que del Congreso de Tavernes de la Valldigna los y las jóvenes del BLOC-Compromís salen “con mucha cohesión y unidad”: la Coordinadora ha recibido un apoyo superior al 80% y las ponencias más del 90% de votos a favor.
En el acto de clausura del X Congreso estuvieron presentes el síndic de Compromís, Enric Morera, el diputado de Compromís en el Congreso de los Diputados, Joan Baldoví, y el eurodiputado de la coalición, Jordi Sebastià.